Maar eerst moest meneertje buikgriep halt houden in ons gezinnetje....na wat gepalaver, besloten we het er toch maar op te wagen en te vertrekken op weekend naar een boerderij dichtbij Ieper. De boer zei ons bij't vetrek naar huis: als 't goed is, vertelt't verder, als't nie goe was, zwijgt erover (maar dan in't West-Vlaams)
En 't was goe! De kinderen konden alles doen wat ze maar wensten: koeien helpen eten geven, koeien melken, spelen op de hooizolder, ravotten door de stallen,...en manlief heeft tot middernacht op een veld gestaan om mais te oogsten. Dus, boer en boerin van hoeve hof den abeeleboom, nen dikke merci!
Het was er gewoon supergezellig, supergemoedelijk en superfijn!
 |
| Foto'tje van ons vijfjes.Mila had héél véél schelpjes geraapt, die we tijdens onze drie daagjes her en der verloren hebben door het gaatje in ons buggynetje.... |
 |
| Onze schaapjes vonden het allemaal tof, als ze maar niet te dichtbij de koeien moesten komen. |
 |
| Zelfs tijdens een 'cultureel' uitstapje, amuseerden ze zich: hier Ava in actie. Daar zijn we ook ergens haar muts verloren. |
Toen we vrijdag naar huis trokken, waren de kleren vies, vuil en vettig, enfin van de kindjes toch, en zo hoort het! Tegen dan was ik ook genoeg uitgeziekt om aan een weekend wasjes draaien te beginnen.